דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רהיטים מעצים ממוחזרים 

מאת    [ 02/12/2012 ]

מילים במאמר: 642   [ נצפה 2534 פעמים ]

מגמות אקולוגיות משתלבות כבר זמן מה בעיצוב רהיטים. הצורך הוא אבי ההמצאה, וכאשר התעוררה המודעות לצורך בחסכון בחמרי גלם, ובייחוד בעץ המלא – נולד הרעיון להשתמש בעצים אשר שימשו כבר למטרות שונות, לבנייה של רהיטים מעוצבים. הרווח הוא כפול – גם מניעה של כריתת עצים נדירים וגם שימוש בעצים איכותיים במיוחד, שהרי רק עצים אלו שרדו את תהפוכות הזמן ונשארו בשלמותם להתאים לעשייה החדשה. מבחינה עיצובית, לעצים ממוחזרים עוד יתרון נפלא – העץ המלא, מטבעו, מתייפה עם הזמן – הוא סופג גוונים וסימנים שונים ההופכים כל קורה ומשטח לייחודית ומעניינת וכך, כל רהיט מעוצב הנעשה הוא שונה מרעהו – אחד ויחיד.

התהליך הזה יוצר רהיטים שהם גם מוצר אקולוגי, ומעבר לזה- רהיטים מעוצבים יפים במיוחד, המשקפים את כל היפה שבעץ מלא בכלל, ואת ההיסטוריה הפרטית של כל קורה וגוש עץ בפרט.

רהיטים מעוצבים רבים הנעשים כיום, נעשים באסיה. מספר סיבות לכך – במרבית ארצות אסיה-הודו וסין בעיקר –יש שפע של חומר גלם אותו ניתן לנצל לעשייה של רהיטים מעצים ממוחזרים- שפע שכבר אינו קיים במקומות אחרים בעולם. עוד סיבה – בארצות אלו עדיין קיימת וחיה מסורת של נגרות בעבודת יד שאינה עושה שימוש במסמרים אלא בחיבורי עץ ופירזולים דקורטיביים, וסגנון נגרות זה כאילו נועד בדיוק לייצור של רהיטים מעצים ממוחזרים.

אם כן, אילו סוגים של רהיטים מעצים ממוחזרים נעשים באסיה? העץ העיקרי המשמש לעשייה של רהיטים מעצים ממוחזרים בהודו, הוא עץ הטיק. עץ נדיר זה, מתייחד בגוון זהוב אופייני, ודוגמה של גלים עדינים, בדרך כלל, אך ברהיט מעץ ממוחזר העשוי מעץ טיק, ניתן יהיה לראות טווח די רחב של גוונים, כי באותו רהיט מעץ מלא, ישתלבו קורות ממקורות שונים וכמובן מגוש עץ טיק אחר –כך למשל שולחנות אוכל מעץ ממוחזר זה יכילו גם קורות בהירות וגם יותר כהות – מראה ייחודי ויפה. ואכן בהודו יש עשייה של שולחנות אבירים מעץ ממוחזר העשויים מפלטה מסיבית של קורות עץ טיק ממוחזר ורגליים מרכזיות מגושי עץ מלא. עוד רהיטים מעץ טיק ממוחזר הנעשים בהודו – מיטות בעיצוב קולוניאלי, שולחנות סלון מעוצבים וכן שידות מטבח מעץ מלא בעיצוב קולוניאלי המשלב גם אלמנטים מגולפים עתיקים בהכנת השידות המעוצבות.

אולי הדרמטי והמרתק מבין חמרי הגלם המשמשים להכנת רהיטים מעצים ממוחזרים הוא ה  -"shipwood"  - עצים הנלקחים מסירות עתיקות. הספינות, מהן נלקחים העצים, שטו בנהרות סין ובים הסיני. במשך מאות בשנים שטו בין המחוזות בסין ושימשו לסחר בין סין והעמים השכנים. כאשר הוצאו משימוש, ברור היה כי העץ, אשר עבר עשרות שנים של שינויי מזג אוויר והשפעות מלח הים, הוא חומר גלם נדיר ומושלם באיכותו לייצור רהיטים מעץ ממוחזר. גם ברהיטים מעץ ספינות ממוחזר בולטת השונות של כל קורה ומשטח בהם נעשה שימוש. למשל מעץ זה נעשים שולחנות סלון מעוצבים בגדלים שונים – אף שולחן סלון מעץ אינו זהה לאחר, ההבדלים הם גם בעיצוב של הדגמים השונים אך בעיקר במראה החד פעמי של העץ שלעיתים הוא שטוף ובהיר מאוד, לעיתים מופיעים בו גוונים כהים שנספגו בחריצי העץ ולעיתים אף צבעוניות מפתיעה כירוק, חום או אדום-צבעי הסירה העתיקה שנשמרו במידה מסוימת, ומקשטים כעת שידה מעוצבת או שולחן קפה לסלון. סוגים רבים של רהיטים נעשים מעצי הספינות העתיקות – כאמור, מגוון רחב של שולחנות סלון מעוצבים, אך גם אוספים של שידות מעץ  מלא – שידות טלוויזיה, שידות מגירה, שידות לחדר שינה ומבחר של קונסולות מעץ וספריות פתוחות בגדלים שונים. רהיטים מעץ ממוחזר, הם גם רהיטים המתאימים לגינה, כי כאמור העץ רכש חוזק ועמידות מיוחדים במהלך השנים, כך שמעצים ממוחזרים מייצרים גם הרבה שולחנות קפה לגינה ושולחנות אוכל מעץ לגינה ולמרפסת.

יש עוד משמעות חשובה לרכישה של רהיטים מעץ ממוחזר – מאחר וכל רהיט מעוצב כזה הוא מיוחד ושונה מרעהו, ממילא הוא חד פעמי ומאפשר כך לעצב את הבית בצורה אישית ולהיות שונים ומיוחדים – להמלט מהדפוס הקבוע, ומן השבלוניות המאפיינת לעיתים עיצוב של בתים מודרניים, אך מהצד השני – דווקא רהיטים מעץ ממוחזר, הודות לעיצובם הנקי והגוונים הבהירים והעדינים של העץ – משתלבים נפלא גם בעיצוב עכשווי ומודרני לחלוטין.

מרקופולו | marcopolo                                                                                   הצטרפו אלינו לפייסבוק  - https://www.facebook.com/marcopolo.design    מרקופולו – בית קונספט לעיצוב וריהוט, מציע ללקוחותיו גישה חדשה המשלבת סגנונות ריהוט שונים, מגוון אלמנטים ארכיטקטוניים ופריטים משלימים. הפריטים במרקופולו הם בעיקרם יחידים - רהיטים עתיקים הנאספים באסיה וריהוט עכשווי המיוצר בעבודת יד ובהזמנה מיוחדת. מרכיבים אלה יוצרים סגנון אקלקטי,מיוחד ומעניקים אפשרות לעצב בית מסוגנן ומעודכן בו שולט הביטוי האישי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב